Vstřikovací systémy

Vstřikovač

Moderní vstřikovací systémy jsou velmi citlivá zařízení. Základní princip vstřikovacího systému spočívá v tom, že palivové čerpadlo tlakuje palivové potrubí na cca 250-1800 bar (může být i více v závislosti na typu vstřikovacího systému). Řídící jednotka sbírá údaje z mnoha senzorů a v závislosti na momentální potřebě dává solenoidu (el. magnetu, piezu) ve vstřikovači proudové impulsy. každý impuls přitáhne jehlu vstřikovače o 6-20um výše, čímž se jehla uvolní ze sedla a umožní tím průchod paliva, tedy vstřik.

Zajímavostí je, že při výrobě vstřikovačů se u vnitřních součástek používají běžně tolerance jednoho mikronu.

Opravy a repase vstřikovačů

Pokud je diagnostikována vada vstřikovače, je v některých případech možné jej opravit - repasovat. Vstřikovače mohou netěsnit, být zanesené, vydřené a podobně. V případě vadného vstřikovače se mnohdy mění celá vnitřní část vstřikovače. Následně se funkčnost vstřikovače ověří na stolici. Pokud je vše v pořádku, generují se kódy vstřikovače. Jedná se o korekční parametry (data), aby řídící jednotka věděla, jak se vstřikovačem pracovat. Pokud i zde proběhne vše v pořádku, je vstřikovač namontován zpět do vozu a otestována komplexní funkčnost.